Painted In Exile jazz/blues improv

Date: February 17, 2012 |admin | Ecommerce

THE REVITALIZED EP AND SHIRTS ARE NOW AVAILABLE AT OUR ONLINE STORE! paintedinexile.bigcartel.com James playing some jazz Check out my band at www.myspace.com/paintedinexile

Comments

endoftheline9

Date: November 28, 2008 |

holy fuck shit awesome.

metalassdave

Date: December 8, 2008 |

you’re an amazing musician.

are you still in that tech death band, because i can’t find you guys on myspace?

sTrivium10000

Date: January 18, 2009 |

You suck balls because jazz takes some intelligence to play dumbass

zackbirmingham

Date: January 19, 2009 |

this scottpet guy is just hating on you jim dont sweat it.

Jhohn160

Date: February 13, 2009 |

Impressive my man… Rock on

mo0oks

Date: February 21, 2009 |

yeah people study jazz because it covers most of music. theirs either jazz or classical courses at colleges coz they cover two different ranges, and the widest ranges in music.

lucifersz227

Date: March 17, 2009 |

got tabs for this?

SwallowedByTheTide

Date: May 29, 2009 |

Very impressive. How long have you been playing?

tnpbass22

Date: February 10, 2010 |

Jazz takes load of talent to play. I’m a musician and i play jazz,metal, deathmetal, and classical. It takes loads of intelligence as well. So whoever wants talk crap about jazz or this guys jazz playing is a jealous moron who needs to die LOL

Liolar43

Date: February 15, 2010 |

Smooooth! :D I like it!

IveGotThis

Date: April 17, 2010 |

This honestly might be the most talented “metal” band out there. Hands down. They are incredible, and can play any style of music they want to flawlessly, I found them on MySpace the other day and was blown away. I recommend buying their shit to anyone who enjoys truly talented musicians playing their hearts out.

IveGotThis

Date: April 17, 2010 |

@metalassdave yeah, it’s Painted in Exile

JayMoreProductions

Date: May 8, 2010 |

*jizzed in my pants*

XoXLeviathanXoX

Date: August 10, 2010 |

That was fucking awesome, mad props bro.

ihatescenefucks

Date: August 17, 2010 |

SICK

xTyleRxShreDx

Date: October 8, 2010 |

Hey dude, you are a sick guitarist.
Any reccomendations to learn for getting better at jazz?
Songs, scales, anything. I would very much like to get my musical theory and knowledge up.

GoreSpattered

Date: November 28, 2010 |

So beautiful.

99mag3r99

Date: January 8, 2011 |

PLEASE use this in a song on the full length!

CheeseCakeee

Date: February 26, 2011 |

damn that’s incredible. i wish i had the slightest bit of being able to improvise like that.

theoldgeezernextdoor

Date: March 31, 2011 |

I think I just…
*Puts on sunglasses*
…jazzed in my pants

YEEEEAAAAAAAHHH!!!!

MrWillmurph

Date: June 13, 2011 |

@99mag3r99 my bro and I are not in the band any more so this will not be on the full length. sorry

567zay

Date: July 28, 2011 |

PLEASE MAKE A HOW TO VIDEO… PLEASE!!!

SomeRandomCrackhead

Date: December 5, 2011 |

What scale are you using O.O

BrutalGore11

Date: January 12, 2012 |

hey guys,can you recomend me some good jazz compositors,for exemple your influences,i love the mix of metal with jazz,so brutal and prog. thanx
btw,waiting for new stuffs! :)

Leave a Comment

Name (required)
Website
Your Message (required)